5. A


Učivo na poslední týden

ČJ

• pololetní opakování  (3 stránky) ZDE1, ZDE2, ZDE3
- dobrovolné, ale doporučuji si ho zkusit, ať víte, jak na tom jste
(neposílejte mi ho, ve středu Vám pošlu správné řešení, podle kterého si to sami opravíte)

VL

• poslední 2 zápisy na dokončení 2.světové války) ZDE1, ZDE2

Tentokrát už toho máte jen maličko.
Móóóc se těším na pátek, až se uvidíme na vysvědčení.
Krásný den.

 

Matematika 5.A   22.6 - 24.6.

Pracovní list ZDE

 

Učivo 17. - 19.6.

ČJ

  • UČEBNICE   - 119/3
                        - 147/3
                        - 154/7

Všechna tato opakovací a procvičovací cvičení přepište do sešitu a pošlete mi.

VL

  • zápis ,,Okupace českých zemí" Zadání ZDE Řešení ZDE

opět posílám 2 fotky (na jedné je zápis nedoplněný, na druhé s řešením), děti budou pracovat stejně jako minule, podle řešení si zkontrolují, jak doplnily informace a zápis si poté nalepí do sešitu

  • pracovní list ,,Magnetická síla" ZDE

 

Učivo 15. - 16.6.

ČJ

  • video "Skloňování zájmen osobních a zvratných" - nové zájmeno ONA (najdete na WhatsAppu)
  • zápis - překreslit tabulku z tabule ZDE
  • UČ - 114/19, 115/23 (do ČJ ŠK)

VL

  •  přečíst kapitolu str. 34 - 36
  •  zápis - 2 obrázky (obrázek se zápisem si buď přepište nebo vytiskněte a nalepte) Zadání ZDE Řešení ZDE
    Jeden obrázek je doplněné řešení, druhý je nedoplněný. Zkuste si to nejprve doplnit sami a potom zkontrolovat dle řešení.

  • přečíst kapitolu v UČ Země ve vesmíru, str. 3 - 6
  • zápis ,, Magnetická síla" + obrázek ZDE

 

Matematika 5.A    15.6. - 19.6.

Po   47/2,3,4,5 písemně, 49/3,4,5 písemně

Út   49/7,8 písemně

St   50/1,2,11 písemně

Čt   50/12,13  písemně

Pá   52/2,5 písemně, 53/15 písemně

 

Učivo  11. - 12.6.

ČJ

• pracovní list ,, Zájmena" (posílám jako fotku i ve Wordu). 1 str. ZDE 2 str. ZDE word ZDE
        - vytisknout nebo přepsat
        - jako pomůcku k 1.cvičení posílám tabulku se skloňováním zájmen ZDE
• přečíst si v učebnici růžový rámeček na str.116

• pracovní list ,,Opakování výroby skla, papíru a plastů" str. 1 ZDE str. 2 ZDE

Oba pracovní listy mi, prosím, pošlete.

 

Učivo 10.6.

ČJ

  • video s novou látkou (viz. WhatsApp)
  • zápis z tabule ,,S sebou - sebou" ZDE
  • ofocené cvičení přepsat do sešitu nebo vytisknout a doplnit (to mi, prosím, pošlete) ZDE

VL

  • přečíst 32 - 33 ,,Jak se žilo v první republice" ZDE
  • zápis ,, Život v první republice" ZDE

 

Učivo 8. - 9.6.

ČJ

  • UČ - 112/10 do ČJ ŠK  (k tomu posílám na WhatsApp video na zamyšlení)
  • UČ - 165/5 přepsat do sešitu

  • přečíst kapitolu ,, Výroba plastů" ZDE
  • zápis ,, Výroba plastů" ZDE

VL

  • přečíst kapitolu ,, První prezident" (str. 30 - 31)  ZDE
  • zápis - napsat dle učebnice (možno použít i internetové informace)
  • test (kdo chce, může si zkusit test, který dnes děti píšou ve škole) ZDE

Prosím poslat pouze češtinu (a jestli byla vyluštěna ZÁHADA Z VIDEA...) a případně zase jednu větičku, jestli jste si zkusili test, a jak jste dopadli.

 

Matematika   5.A   8.6.-12.6.

Po    Zopakuj si povrch krychle a kvádru.

       44/2,4,5 písemně, 43/10 písemně

Út    44/6 písemně(zápis, výpočet, odpověď)

       44/7 písemně

St    Desetinná čísla (Zopakuj si!)

       45/2,4,5 písemně + volný list na procvičování ZDE (1 strana)

Čt    46/1,2,3,4 písemně

Pá    46/6 písemně + volný list na procvičování ZDE (2 strana)

 

Učivo 4. - 5.6.

ČJ

  • 2 ofocená cvičení na MĚ/MNĚ přepsat do sešitu ZDE

  • přečíst kapitolu "Výroba papíru" ZDE
  • zápis "Výroba papíru" ZDE
  • obrázek - kdo má možnost, vytiskne a nalepí ZDE
  • posílám zároveň test, který jsme dnes s dětmi psaly ZDE (neposílejte mi ho, ale zkuste si ho samy udělat a se  sešitem ho zkontrolovat a opravit)

Češtiny mi, prosím, pošlete mailem a budu ráda, když k tomu připíšete větu, jak jste dopadly v testu z PŘ.

 

Učivo 3.6.

ČJ

  • video s novou látkou (viz. WhatsApp)
  • opsat zápis "Skloňování osobního zájmena JÁ" ZDE
  • cvičení z tabule (oranžové věty do ČJ ŠK - napsat pouze 1 možnost mě/mně/mi, ne všechny jako u zápisu)

VL

  • přečíst kapitolu "Tvář nového státu" (str. 28-29) ZDE
  • zápis "Československá republika" ZDE

To by bylo pro dnešek vše, doufám, že nová látka dětem půjde.
Cvičení z češtiny mi, prosím, pošlete.

 

Učivo 1. - 2.6.

Milé děti, protože je dnes Váš velký svátek, přeji Vám krásný Mezinárodní den dětí.

ČJ

• 2 ofocená cvičení přepsat do sešitu ZDE
• Prac.sešit - 25b/e

• přečíst kapitolu "Výroba skla" ZDE
• přepsat zápis "Výroba skla" ZDE
• nalepit obrázek "Schéma výroby skla" (kdo má možnost tisku) ZDE

VL

• Pracovní list
    - kdo má možnost vytiskne a vypracuje dle zadání ZDE
    - kdo nemá možnost tisku, vypracuje do sešitu 1.cvičení

 

Matematika  5.A   1.6 - 5.6.

- zopakovat jednotky času, co si musíme pamatovat při sčítání časových údajů

str. 41/3,4 písemně,41/7 písemně 1.řádek + zkouška

str. 41/5,6 písemně,41/7 písemně 2.řádek + zkouška

str. 42/1 písemně,42/2 ústně,42/3 písemně

str. 42/5,6,7,8 písemně

str. 43/1,3,4,7 písemně,43/2 ústně

 

Učivo 28. - 29.5.

ČJ

• opsat zápis z tabule "Kdy je ovi/ovy podstatné jméno, a kdy přídavné jméno přivlastňovací?" ZDE
• vypracovat cvičení z tabule (podtrhnout podst.jména s "ovi/ovy" podle vzoru "pán") ZDE
• pracovní list ZDE
         - kdo má možnost, vytiskne, vyplní a nalepí do sešitu
         - kdo tuto možnost nemá, vypracuje do ČJ ŠK
Cvičení z tabule a pracovní list mi, prosím, posílejte.

• zápis "Výroba, průmysl" ZDE
• obrázek (buď vytiskněte a nalepte, nebo překreslete 3 příklady do sešitu) ZDE

Přeji Vám krásný zbytek týdne a v pondělí se zase těším na viděnou!

 

28. 5.

AJ

Čti a přelož věty. (Read and translate the sentences.) ZDE

 

Učivo 27.5.

ČJ

• vyfocené cvičení na tabuli (koncovky ovi/ovy) ZDE
    - přepsat do sešitu a podtrhat modře slova s "ovi", která se skoloňují podle vzoru "pán" (prosím poslat)
• PS - 25b/d

VL

• přečíst kapitolu "Hrůzy 1.světové války" ZDE1, ZDE2
• zápis "1.světová válka" ZDE

Učivo 26.5.

ČJ

• vyfocené cvičení z tabule ZDE
      - do sešitu přepsat cvičení
      - doplnit i/y
      - podtrhnout modře nebo hnědě slova s ovi/ovy podle toho, zda je to podstatné jméno nebo přídavné

• zápis "Zdroje surovin a jejich zpracování" ZDE
• krátký DÚ pod zápisem

 

Učivo 25.5.

ČJ

• vyfocené cvičení na tabuli  ZDE přepsat do sešitu a prosím poslat

VL

• přečíst kapitolu "Nové uspořádání společnosti" ZDE1, ZDE2
• zápis + DÚ pod zápisem ZDE

 

Matematika   25.5. - 29.5.

  • str.38/1 písemně, cv.4 písemně (1.řádek +zk.) cv.5 písemně
  • str.38/4 písemně(2.řádek +zk.) cv.6 písemně
  • str.39/1 písemně(vyřeš rovnice, nezapomeň na zk.)
  • str.39/5,7 písemně
  • str.39/3,6 písemně, str.40/3 ústně (naučit)
  • str.41/1,2 písemně

 

Učivo 20. - 22.5.

ČJ

• UČ - 165/3 přepsat (4.pád zájmene "já" je MĚ)
• PS - 25a/ cv.13 a,b,c
• 2 ofocená cvičení ZDE přepsat (tentokrát už jsou tam všechna přídavná jména - tvrdá, měkká i přivlastňovací)

VL

• přečíst kapitolu "Hospodářský růst českých zemí" ZDE1 ZDE2
• zápis "Hospodářský rozkvět v 2.polovině 19.století" ZDE

Mějte se moc krásně, děti, a vypracované češtiny mi, prosím, posílejte, budu se na ně těšit.

 

20. 5.

AJ

Alphabet Madness (Abecedové šílenství) ZDE
Přečti si příklad a tvoř krátké věty. (Read the example and make short sentences.)
Možná řešení (Žáci mohou tvořit také věty, které nejsou zcela reálné nebo zní legračně.)
B (buys) – Ben buys bananas.

 

Učivo 19.5.

ČJ

• PS - 22/3
         - 23/4

Prosím vypracované poslat.

• Pracovní list - 1 část ZDE 2 část ZDE 

Protože jsme dokončili téma "Mimořádné události", trochu si to zopakujeme ve čtyřech cvičeních pracovního listu. Ten si děti mohou vytisknout, doplňovat a nalepit do sešitu nebo psát rovnou do sešitu. To záleží, zda máte možnost tiskárny. Tuto přírodovědu mají děti na celý týden, takže poslední termín odevzdání je pátek (děti, které jdou v pondělí do školy mi to nemusí posílat, zkontrolujeme si to společně ve škole).

 

Učivo 18.5.

ČJ

• PS - str. 22/cv.1,2

VL

• Pracovní list ZDE - děti mohou pracovat se sešitem, internetem nebo encyklopediemi

(termín je do středy, tzn.do další vlastivědy).

List si mohou vytisknout a nalepit do sešitu nebo překreslit.

 

Matematika 5.A      18. 5. - 22. 5.

Geometrie: zopakuj si - rozdíl mezi kruhem a kružnicí
                                 -  co je průměr kružnice
                                 -  co je poloměr kružnice
                                -  jaké znáš trojúhelníky a co o nich víš
                                -  co víš o trojúhel.nerovnosti
+str.36/1,2,3 písemně

- str.36/4 ústně, 5,6,7 písemně

- str.36/8 písemně (postup výpočtu, tak jak jsme to počítali ve škole např.: 3/4 z 680= 680:4.3)

    cv.9,10 písemně

- str.37/1,2,3,5 písemně,cv.4 ústně

- str.37/6,7,8 + Zopakuj si

 

Učivo 14. - 15.5.

ČJ

  • UČ - 165/4 (přepsat do sešitu)
  • PS - 24/9
         - 25a/12(podobné cvičení jste měli v minulém pracovním listě)

  • zápis "Integrovaný záchranný systém" ZDE

Užijte si krásný víkend a češtinu (PS i přepsané cvičení) mi, prosím, opět pošlete na kontrolu.

 

12. - 13.5.

ČJ

  • pracovní list ZDE - kdo má možnost, vytiskne si ho, ostatní pracují do sešitu ( cvičení 3 můžete pracovat s pomocí internetu)

  • zápis "Evakuační zavazadlo" ZDE
  • DÚ pod zápisem obrázek ZDE

VL

  • přečíst kapitolu "Národ sobě" (str.19 ZDE a 20 ZDE)
  • zápis " Kulturní rozkvět v 2.polovině 19.století" ZDE
  • obr. "Slovanská lípa" ZDE (kdo má možnost, vytiskne a nalepí do sešitu)

Vypracovanou češtinu mi pošlete na mail.

Musím pochválit ty, co mi posílají pravidelně.

 

12. 5.

AJ

Pracovní listy ZDE 1, ZDE 2

 

11.5.

ČJ

  • ofocené cvičení ZDE přepsat do sešitu a poslat

VL

  • přečíst si kapitolu "Nespravedlivé Rakousko" ZDE
  • zápis "Situace v Rakousku v 2.polovině 19.století" ZDE

 

Matematika   5.A   11.5. - 17.5.

str.33/cv.4,7,11,12 písemně

str.34/cv.1(narýsuj)cv.2 ústně,cv.4,6 (narýsuj)

str.35/cv.1,2 ústně,cv.3,4,5 písemně

str.35/cv.6,7 písemně

volný list - procvičování dělení desetinných čísel ZDE

 

4. 5.

Geometrie- testy ZDE

Milí páťáci, do dnešního dne mi poslalo vypracované testy pouze 11 z vás, a to ještě neúplné. Geometrie je nedílnou součástí matematiky. Testy byly z učiva, které jsme procvičovali a opakovali. Posílám vám je pro kontrolu, abyste si mohli zkontrolovat správné odpovědi .

Stuchlíková

Učivo 4. - 6.5.

ČJ

  • 2 ofocená cvičení - do ČJ ŠK ZDE
  • PS - 23/6
            Př.: spisovatelov_  pohádky
  • PS - 24/10
    V tomto cvičení si děti zkusí tvořit věty. Je to podobné cvičení, jako bylo na str.21/6, kde měly rozlišovat tvary přídavných a podstatných jmen. Mimochodem 29.4. si to s vykřičníky psaly také do zápisu do ČJ ŠK.

zápis "Jak se chovat při mimořádných událostech" ZDE

VL

  • přečíst kapitolu "Politické probuzení" ZDE
  • zápis "19.století a revoluční rok 1848" ZDE
  • vypracovat do sešitu úkol pod zápisem

Ofocené češtiny školní i pracovní sešit mi, prosím, posílejte na mail, ať vidím, jak to dětem jde.

 

Matematika

4.5. - 7.5.

  • str.32/cv.1,2 ústně cv.8 písemně
  • str.33/cv.1 ústně, cv.3 písemně(zápis jako v geometrii)
                              cv.5,13 písemně
  • str.33/cv.6,10(zápis jako v geometrii)13 písemně
  • volný list - procvičování násobení desetinných čísel 10 a 100, násobení desetinných čísel přirozeným číslem ZDE

 

29. - 30.4

 ČJ

  • video "Vzory otcův, matčin" (viz WhatsApp)
  • napsat do ČJ ŠK zápis "Vzory příd.jmen přivlastňovacích" ZDE
  • PS - 21/6
  • ofocené cvičení - přepsat do ČJ ŠK ZDE

  • zápis "Terorismus" ZDE

VL

  • přepsat do sešitu 1.sloku básně představitele romantismu Karla Hynka Máchy "Máj" ZDE

Vypracovaný úkol z prac.sešitu ČJ a přepis v ČJ ŠK pošlete mailem.

Přeji vám všem krásné páteční volno a s dalšími úkoly se těším zase v pondělí.

 

28.4.

ČJ

  • ofocené cvičení - přepis do sešitu (poslat mailem) ZDE
  • PS - 20/5 (doplň i/y a napiš, zda jde o tvrdé, měkké, či přivlastňovací příd. jméno)

  • video - úvod do nové látky (viz. WhatsApp)
  • zápis "Mimořádné události" ZDE

 

27.4.

ČJ

  • UČ: 104/5 - přepsat do sešitu (toto cvičení prosím poslat na mail)

VL

  • přečíst kapitolu ZDE
  • přepsat 37. zápis "Rozkvět kultury a umění" ZDE
  • vypracovat DÚ pod zápisem do sešitu

Kromě toho bych chtěla poděkovat všem, co mi poslali testy z přírodovědy a referáty na vlastivědu.

 

Matematika

27.4. - 30.4.

  • str.27/cv.1,2,3,4,5 ústně,cv.6,7 písemně
    (Nezapomeň: zápis, výpočet, odpověď - u výpočtu na prvním místě musí být vzorec!!)
  • str.29/cv.1,2,3 ústně, cv.4,5,8 písemně
  • str.30/cv.2,3 ústně,cv.4,9 písemně (cv.9- stačí 4 př.)
  • str.31/cv.1,2,3 ústně,cv.9,10,11písemně

 

AJ

zadání ZDE

Obrázek + úkoly ZDE

 

23. a 24. 4.

ČJ

  • video (viz. WhatsApp) a foto s kontrolou včerejšího úkolu ZDE
  • PS
    - 20/1
    - 20/4
    - 20/2 ( doplnit a do ČJ ŠK napsat pád, číslo a rod)

 

22.4.

  ČJ

  • video s vysvětlením nové látky najdou děti na WhatsAppu
  • zápis - do ČJ ŠK ( i zelená slova) ZDE
  • PS - 21/7 (nemusíte posílat, zítra si to společně zkontrolujeme)

VL

  • přečíst kapitolu ZDE
  • 36. zápis "Vynálezy"  ZDE - napsat datum, přepsat, vypracovat DÚ (viz.pod zápisem)
  • YouTube - Dějiny udatného českého národa: 81 Věk páry  ZDE

Přeji vám, aby nová látka nebyla pro děti otížná a hezky jsme to vše zvládli i takto na dálku.

 

21. 4.

ČJ

  • PS - 21/8 - v diktátu děti podtrhají příd. jména přivlastňovací, vypíší je do sešitu do sloupečku a určí u nich pád, číslo a rod (včera v tom, podle poslaných prací často chybovaly, proto to dnes na procvičení dávám znovu)

  • 3 testy (Rostliny ZDE, Houby ZDE, Živočichové ZDE) - děti budou postupovat stejně jako u minulého testu, a to na vytištěný test, či ve Wordu ZDE nebo zkrátka napíší správné odpovědi na papír (termín je do pátku 24.4.)
    Je možné, že některá slova nebo odpovědi nebudou vědět. Proto jsem jim dala termín do pátku, aby si měly čas vše vyhledat v knížkách nebo na internetu.

ČJ i PŘ mi dle možností opět posílejte na kontrolu.

 

 

Pondělí 20.4.

Hezké pondělí.

ČJ

  • UČ - 106/4 (do ČJ ŠK)
  • ofocený papír  ZDE - přepsat do ČJ ŠK a napsat pád, číslo a rod (toto cvičení, kdo má možnost, prosím, poslat na mail)

VL

  • přečíst kapitolu ZDE
  • napsat datum a zápis "Buditelé českého národa" ZDE (kdo chce, může si poslané podobizny buditelů ZDE či tabulku s informacemi ZDE vytisknout a nalepit k zápisu)

 

Matematika 

Zdravím všechny děti a děkuji za svědomité plnění úkolů, ale některé děti se mně ještě neozvaly. To, co máte vypracovat písemně, mi pošlete zpět, ať vím, jak vám to samostudium jde. Málo z vás mi poslalo testík z geometrie.

20.4 - 24.4.

  • str.21/cv.3 - ústně,cv.4,5 - písemně
  • str.23/cv.1,2,8 - ústně,cv.4,9,10 - písemně
  • str.24/cv.1,2,3,4 - ústně,cv.7,10 - písemně
  • str.24/cv.6,8,9 - písemně
  • str.25/cv.2,3,4 + (pozoruj) - ústně, cv.5,8 - písemně

 

16. a 17. 4.

   ČJ

  • UČ - 102/ modrá slova u cvičení 1b rozřadí děti podle oranžové předlohy (vytvoří tak stejnou tabulku, jakou dělaly včera) - do ČJ ŠK
  • PS - 24/8
  • ofocený papír ZDE - přepsat a podtrhat - do ČJ ŠK

  • Vytvořit přehlednou tabulku dle návodu na Rostliny, houby a živočichy. ZDE.
    Do jednotlivých sloupečků děti zapíší všechny informace, které jsme si říkali a psali a doplní vše i obrázky.
    Kdo má možnost, vypracovanou tabulku mi do příští přírodovědy pošle na mail.

 

15.4.

ČJ

  • video s vysvětlením nové látky mají děti na WhatsAppu
  • přepsat zápis "Rod, číslo a pád přivlastňovacích přídavných jmen" ZDE
  • vytvořit si do sešitu pod včerejší cvičení tabulku dle návodu ZDE

VL

  • poslechnout si na YouTubu: Dějiny udatného národa: 82 Národní obrození ZDE
  • Ve videu uslyšíte jména několika buditelů. Vyberte si jedno a udělejte na něj referát (termín do středy 22.4.).

 

14.4.

AJ

ČJ

  • Papír na přídavná jména přivlastňovací - krátké zopakování a písemné procvičení ZDE

  • Opakovací test z PŘ "Rostliny, houby a živočichové" - test s křížovkou ZDE (děti ho mají na WhatsAppu k dispozici ve Wordu a i jako obrázek)
  • Ofocený test a křížovku mi mohou děti poslat na mail.

 

Přeji Vám všem, rodičům i dětem, krásné prožití velikonočních prázdnin.:-)

Matematika

Posílám pozdrav, ale i úkoly na následující týden.

Pokud máte možnost, vypracované mi zasílejte elektronicky na : zastupce1@zs-zarubova.cz.

Matematika   14. - 17. 4.

               str. 17  - ústně

               str. 18    cv. 2,3,4,5 - ústně, cv.1,7 - písemně

               str. 19    cv. 1- ústně, cv.3,4,5,6 - písemně

               str. 20    cv. 1,2 - ústně, cv. 4,11 - písemně

V příloze posílám opakování učiva geometrie. ZDE

Všem dětem i rodičům přeji ve zdraví prožité Velikonoce, plné sluníčka a pohody.

Stuchlíková

 

Učivo na úterý a středu 7. - 8.4.

ČJ

  • UČ: 102/2 - přepsat do sešitu (z modrých podstatných jmen se budou tvořit přídavná jména přivlastňovací)
  • Prac. sešit: 20/3
  • ofocený prac. list ZDE

Kdo má možnost, může si ho vytisknout, vyplnit a nalepit do sešitu. Kdo ne, vypracuje cvičení do ČJ-Šk.

Doufám, že po vypracování těchto úkolů už bude pro děti lehké, poznat přivlastňovací přídavné jméno.

VL

  •  přečíst text z učebnice "Obrození českého jazyka" ZDE
  •  přepsat zápis ZDE

  •  stále ještě procvičovat zápisy od Rostlin

 

 

6.4.

ČJ

  • video s vysvětlením látky najdou děti na WhatsAppu
  • přepsat zápis "Přídavná jména přivlastňovací" ZDE (celou tabuli i s podtrhaným cvičením, které slouží jako příklad)
  • doplnit a přepsat ofocené cvičení ZDE

VL

  • přečíst text z učebnice ZDE
  • napsat zápis "Josef II. ZDE

 

 

AJ

Ahoj děti, posílám vám odkaz na procvičování angličtiny. Myslím, že by vás to mohlo bavit. V tomto odkazu se otevřou cvičení na různé časy. Prosím, procvičujte pouze present simple. Ostatní časy jsme se ještě neučili. Jinak si zde můžete vybrat i "games, reading, etc." Tak hodně úspěchu a radosti z učení.

https://aj.vcelka.cz/app/all/playlist/271225

 

Učivo do pátku 3.4.

ČJ

Tentokrát si procvičíme především přídavná jména tvrdá a měkká.
• UČ. 165/1 (přepsat)
• 2 ofocená cvičení (přepsat do sešitu) ZDE

VL

• zápis "Osvícenství" ZDE
(opět posílám kopie z učebnice - 1 stránka ZDE a 1 odstavec ZDE)

• učit se a procvičovat zápisy od Rostlin

 

Učivo na 30.3. - 31.3.

ČJ

Děti mají pouze jedno cvičení, protože zítra budou mít místo mé češtiny Scio češtinu.

  • učebnice 106/5 (přepsat)

  • zápis "Význam živočichů" ZDE

VL

  • začínáme novou učebnici ZDE, posílám kopii stránek ZDE, zápis a úvodní video (viz WhatsApp)
  • přepsat zápis "Z novějších českých dějin" ZDE, "Život poddaných'' ZDE

Přeji hezký den a moc na vás vzpomínám.:-)

AJ

vzkaz od paní učitelky ZDE

 

Matematika

30.3 - 10.4.  

Posílám všem dětem nejen hodně pozdravů, ale také nějaké úkoly na procvičování probraného učiva a nového učiva ZDE (sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem).

(cvičení nejsou povinná)

Přeji všem pěkný víkend! (moje mailová adresa je na stránkách školy)

 

26.3. - 27.3.

VL

  •  učit se země podle tabulky, kterou jste si vytvořili

  •  zápis "Rozdělení živočichů" ZDE (fotka Prvoci a Trepka velká je jen pro vysvětlení pojmu v zápise ZDE)

ČJ

  • kontrola ZDE a barevná oprava včerejšího cvičení, opravené možno poslat mailem
  • Prac. sešit

- 18/4

- 19/7

- 19/8 - podtrhat přídavná jména a napsat nad ně vzor

 

25.3.

ČJ

• video na shrnutí látky n/nn (viz. WhatsApp)

• cvičení na n/nn ZDE

  •  dnes přepsat
  •  zítra pošlu správné řešení a vy si to podle něj zkontrolujete a barevně opravíte
  •  opravené a ofocené mi to můžete poslat na mail, abych viděla, jak jste to pochopili, jak vám to jde a jestli si umíte najít chyby

 

Učivo 24.3. - 25.3.

ČJ

  • "Pravidla psaní n/nn" přepsat nebo vytištěné nalepit do sešitu ZDE
  • obě cvičení přepsat ZDE
  • Na procvičování vřele doporučuji stránky www.umimecesky.cz (hledej odkaz psaní n/nn). Zde najdete spousty dalších diktátů, doplňovaček a cvičení. Můžete si vybrat ze tří úrovní. Čím víc cvičení uděláte, tím vám to potom přijde jednodušší.

VL

  • na papír si nakreslit tabulku dle návodu na fotce a doplnit informace o jednotlivých zemích do prázdných okének - tabulka ZDE

  • přepsat zápis "Živočichové" - ZDE

 

 

Matematika

Od 23.3. začněte studovat 3.díl matematiky.

Do strany 13 je opakování již probraného učiva.

Několik málo cvičení pro ty, co jim matematika moc chybí! ZDE

 

Učivo do pátku 20.3

ČJ

• video, kde máte vysvětlenou novou látku
   (je na WhatsAppu)
• do ČJ - ŠK si opsat zápis "Zdvojení souhlásek"
• do ČJ - ŠK (procvičení této nové látky) si opsat 3 cvičení z ofoceného papíru a v UČ str.98/cv.4

zápis, cvičení

VL

• zápis "Rusko"
• namalovat vlajku

zápis

Doufám, že společnými silami zvládneme i novou látku.
Přeji vám krásný den.

17.3.

ČJ

• udělat 2.cvičení ze včerejšího ofoceného papíru

• úkoly na celý týden

• přepsat zápis a namalovat obrázky lesní houby jedlé a jedovaté, lišejníku a plísně. Můžete použít mnou poslané obrázky či internet nebo knížky.

Zápis, Obrázek1, Obrázek2Obrázek3, Obrázek4Obrázek5

16. 3.

ČJ 

vyfocené papíry, jsou tam dvě cvičení, jedno na dnešek, druhé na zítra.

Zadání ZDE

VL

opsat do sešitu

Zadání ZDE

M

Každý den vypracovat cca 1 stranu

AJ

Pupil´s Book str. 52/cv. 5,6, str. 53 Napiš o sobě a svém kamarádovi(kamarádce) (vypracovat do 25.3.)

Informace i procvičování zasíláno zároveň i pomocí WhatsApp (rozšířeno o video)

5. B


Zadání 15. 6.- 21.6.

ČESKÝ JAZYK - ZDE

MATEMATIKA - ZDE

PŘÍRODOVĚDA - ZDE

VLASTIVĚDA - ZDE

 

10. 6.

Opraven odkaz ke stažení Přírodověda v týdnu 8. - 12. 6 náhradní termín zaslání úkolu do 12,00 pondělí 15. 6.

8. 6

AJ

Pracovní list ZDE

 

Zadání 8. 6.- 12.6.

ČESKÝ JAZYK - ZDE

MATEMATIKA - ZDE

PŘÍRODOVĚDA - ZDE

VLASTIVĚDA - ZDE

 

Zadání 1. 6.- 5.6.

ČESKÝ JAZYK - ZDE

MATEMATIKA - ZDE

PŘÍRODOVĚDA - ZDE

VLASTIVĚDA - ZDE

Práce odevzdáni - informace ZDE

 

28. 5.

AJ

Čti a přelož věty. (Read and translate the sentences.) ZDE

 

Zadání 25.5.- 29.5.

ČESKÝ JAZYK - ZDE

MATEMATIKA - ZDE

PŘÍRODOVĚDA - ZDE

VLASTIVĚDA - ZDE

 

20. 5.

AJ

Alphabet Madness (Abecedové šílenství) ZDE
Přečti si příklad a tvoř krátké věty. (Read the example and make short sentences.)
Možná řešení (Žáci mohou tvořit také věty, které nejsou zcela reálné nebo zní legračně.)
B (buys) – Ben buys bananas.

 

Zadání 18.5.- 22.5.

ČESKÝ JAZYK - ZDE

MATEMATIKA - ZDE

PŘÍRODOVĚDA - ZDE

VLASTIVĚDA - ZDE

 

12. 5.

AJ

Pracovní listy ZDE 1, ZDE 2

 

Zadání 11.5.- 15.5.

ČESKÝ JAZYK - ZDE

MATEMATIKA - ZDE

PŘÍRODOVĚDA - ZDE

VLASTIVĚDA - ZDE

 

AJ 5. 5.

1.Pupil"s Book

p.44 ex. 6 (song)

Read and translate into Czech

Write the translation in your exercisebook.

2.Answer the questions.(pracovní list ZDE)

 

Zadání 4.5.- 7.5.

ČESKÝ JAZYK - ZDE

MATEMATIKA - ZDE

PŘÍRODOVĚDA - ZDE

VLASTIVĚDA - ZDE

 

28. 4.

AJ

Jak v angličtině vytvořit množné číslo
https://www.karticky.cz/plural-mnozne-cislo-anglictina
Přečtěte si pravidla a vypracujte pracovný list. ZDE

 

Zadání 27.4.- 30.4.

ČESKÝ JAZYK - ZDE

MATEMATIKA - ZDE

PŘÍRODOVĚDA - ZDE  Prezentace ZDE

VLASTIVĚDA - ZDE

 

Zadání 20.4.- 24.4.

ČESKÝ JAZYK - ZDE

MATEMATIKA - ZDE

PŘÍRODOVĚDA - ZDE

VLASTIVĚDA - ZDE

Anglický jazyk:

Pupil's book p.42-43.Read and translate the story.
Write the translation in the exercisebook.
Pupil's book p.44 exercise no.5.

 

Zadání 14.4.- 19.4.

ČESKÝ JAZYK - ZDE

MATEMATIKA - ZDE

PŘÍRODOVĚDA - ZDE

VLASTIVĚDA - ZDE

 

 

Anglický jazyk

pracovní listy :

ZDE

 

Zadání 6.4.- 10.4.

ÚKOLY - ZDE

ČESKÝ JAZYK - ZDE

MATEMATIKA - ZDE

PŘÍRODOVĚDA - ZDE

VLASTIVĚDA - ZDE

 

Anglický jazyk

pracovní listy :

1 - ZDE

2 - ZDE

Pupil's Book p.34-35 Write and translate into Czech ( into exercisebook )

Pupil's book p.37 Words.Sentences.Text. ( into exercisebook )

p.40 Read and translate

p.41 Ex.2,3 ( into exercisebook )

 

Zadání 23.3.-27.3.

ČESKÝ JAZYK - ZDE

MATEMATIKA - ZDE

PŘÍRODOVĚDA - ZDE

VLASTIVĚDA - ZDE

 

ČESKÝ JAZYK (16.3. – 20.3.)

Čítanka:  Přečti si článek „Vzkříšení“ – str. 64
Pracovní sešit:
V pracovním sešitě si doplň cvičení, která ti chybí, na těchto stranách – 10, 11,12, 13, 14a, 14b.
Školní sešit:
Do školního sešitu vypracuj z pracovního sešitu: str. 44/cv.1 – pracuj podle zadání v PS. Nezapomeň na datum, stranu a cvičení.

Anglický jazyk

vypracovat listy:

list1, list2

MATEMATIKA (16.3. – 20.3.)

Milé děti,
tento týden si v matematice zopakujeme desetinná čísla a procvičíme si aritmetický průměr.
Jednotlivá cvičení si vypracovávejte do školních sešitů, pište si datum – podle toho, který den (dny) si budete matematiku procvičovat. Také si značte stranu a cvičení, které zrovna děláte, abychom se pak, až se sejdeme znovu ve škole, snadněji v učivu orientovali.
Pracujte si podle jednotlivých zadání v učebnici a podle těchto pokynů:

Učebnice 3. díl:
str.9/cv.1 (desetinná čísla)
aritmetický průměr – Zalistujte si v sešitě zpět a připomeňte si, jak počítáme aritmetický průměr.
str. 9/cv.3,4,6
str. 10/1,2,3,5 – Přečtěte si jídelní lístek a vypracujte zadané úkoly z modrého rámečku.

PŘÍRODOVĚDA (16.3. – 20.3.)

- téma tohoto týdne v přírodovědě bude VESMÍR
- přečti si v učebnici (Země ve vesmíru)text z těchto stran: 14-17
- přepiš si zápis do sešitu (začni si na novou stránku, protože začínáme novou velkou kapitolu o vesmíru, nezapomeň na datum a dbej na správný pravopis – velká/malá písmena a podobně, také podtrhávej nadpisy)
- zápis do sešitu:

Sluneční soustava
Sluneční soustava je seskupení vesmírných těles kolem Slunce. Sluneční soustavu tvoří:
- Slunce (hvězda)
- planety a planetky
- měsíce planet
- komety
- meteorická tělesa
Mezi planety sluneční soustavy patří:  
Merkur, Venuše, Země, Mars, Jupiter, Saturn, Uran, Neptun
Slunce – je hvězda, je nejbližší hvězdou naší planety Země. Význam Slunce pro naši planetu:
1. Slunce je zdrojem energie (tepla a světla)pro život na Zemi.
2. Slunce k sobě přitahuje Zemi gravitační silou.
Země – je stará přibližně 4,5 miliardy let (podobně jako Slunce). Povrch je tvořen pevninami (29%) a vodstvem (71%). Země vykonává současně dva pohyby:
1. Otáčí se kolem své vlastní osy – tento pohyb způsobuje střídání dne a noci.
2. Obíhá kolem Slunce po oběžné dráze (pomyslné kružnici) – tento pohyb způsobuje střídání ročních období.

VLASTIVĚDA (16.3. – 20.3.)

- přečti si text v učebnici na straně 6-7
- přepiš si zápis do sešitu:
(nezapomeň na datum a dbej na správný pravopis – velká/malá písmena a podobně, také podtrhávej nadpisy)

Marie Terezie
Marie Terezie vládla od roku 1740 do roku 1780. Během své vlády uskutečnila mnoho změn, kterými chtěla ulehčit život poddaných a zmodernizovat svou říši.
Reformy Marie Terezie:
1. Zavedení povinné školní docházky pro děti od šesti do dvanácti let.
2. Robotní patent – Marie Terezie zkrátila poddaným robotu na 3 dny v týdnu.

Josef II.
Po smrti Marie Terezie se ujal vlády její nejstarší syn Josef II., který vládl od roku 1780 do roku 1790. Během své vlády se snažil vytvořit z habsburské říše jednotný a silný stát. Aby zlepšil život prostého lidu, zavedl různé reformy.
Reformy Josefa II. :
1. Toleranční patent – přinesl obyvatelům habsburské říše náboženskou svobodu.
2. Patent o zrušení nevolnictví – lidé se mohli svobodně stěhovat, ženit, vdávat bez povolení vrchnosti.

Procvičování již zadaného učiva.

Nová zadání budou doplněna.

Adresa:
Geo souřadnice:
IČ:
Ústředna, záznamník:
Zárubova 977/17, Praha 4 - Kamýk, 14200
N 50°00′52″ E 14°25′57″
60437197
241 713 624
E-mail:

Ředitel:
E-mail:
Telefon:
zs.zarubova@seznam.cz
hospodarka@zs-zarubova.cz
Mgr. Dagmar Bolfová
reditel@zs-zarubova.cz
241 716 507
 

Copyright © ZŠ Zárubova 2006-2018